
ผศ.ดร.เฉลิมชัย วงศ์รักษ์
Asst. Prof. Chalermchai Wongrak ,Ph.D
-
Orcid
- -
Scopus
-
ตำแหน่ง:
รองคณบดีฝ่ายวิชาการและวิเทศสัมพันธ์
ตำแหน่งทางวิชาการ:
ผู้ช่วยศาสตราจารย์
Assistant Professor
Assistant Professor
สังกัด:
ภาษาอังกฤษและการสื่อสาร
โทรศัพท์:
5402
email:
ห้องทำงาน:
ILC 105
Homepage:
ปริญญาเอก
2557
Doctor of Philosophy (Second Language Education), University of Cambridge
ปริญญาโท
2553
Master of Philosophy (Educational Research), University of Cambridge
2549
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ภาษาอังกฤษ), มหาวิทยาลัยขอนแก่น
ปริญญาตรี
2546
ศิลปศาสตรบัณฑิต (ภาษาอังกฤษ), มหาวิทยาลัยขอนแก่น
ชื่อนักศึกษา
ชื่อเรื่อง IS/THESIS
1) นางสาวพรธิดา ธานี
[2563]
[2563]
การเปรียบเทียบหนังสือ Extra and Friends 6 และหนังสือ New and English 6 ในส่วนของการเรียนแบบมีส่วนร่วม การสอนภาษาแบบสื่อสาร และการสอนภาษาอังกฤษแนวใหม่ตามกรอบ CEFR
THE COMPARISON OF EXTRA AND FRIENDS 6 AND NEW AND ENGLISH 6 IN TERMS OF ACTIVE LEARNING, COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING, AND COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE FOR LANGUAGES
THE COMPARISON OF EXTRA AND FRIENDS 6 AND NEW AND ENGLISH 6 IN TERMS OF ACTIVE LEARNING, COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING, AND COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE FOR LANGUAGES
2) นางสาววรุณทิพย์ มณีวงศ์
[2020]
[2020]
บทเรียนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารตามแนวทฤษฎีการศึกษาเชิงวิพากษ์เพื่อพัฒนาทักษะการอภิปรายเป็นภาษาอังกฤษสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนเบ็ญจลักษ์พิทยา จังหวัดศรีสะเกษ
(CRITICAL PEDAGOGY-BASED CLT LESSONS ON ENGLISH DISCUSSION SKILLS FOR FOURTH GRADE STUDENTS AT BENJALAKPITTAYA SCHOOL, SRISAKET PROVINCE)
(CRITICAL PEDAGOGY-BASED CLT LESSONS ON ENGLISH DISCUSSION SKILLS FOR FOURTH GRADE STUDENTS AT BENJALAKPITTAYA SCHOOL, SRISAKET PROVINCE)
3) นางสาวมานัสวี พงษ์ศิริจันทร์
[2562]
[2562]
“การสอนวิธีตอบรับคำชมเป็นภาษาอังกฤษผ่านแนวทางการสอนภาษาเพื่อการสื่อสารสำหรับนักศึกษาสาขาวิชาภาษาอังกฤษมหาวิทยาลัยอุบลราชธานี”
CLT-BASED LESSONS ON RECEIVING COMPLIMENTS IN ENGLISH FOR ENGLISH MAJOR STUDENTS AT UBON RATCHATHANI UNIVERSITY
CLT-BASED LESSONS ON RECEIVING COMPLIMENTS IN ENGLISH FOR ENGLISH MAJOR STUDENTS AT UBON RATCHATHANI UNIVERSITY
4) นายพิสิษฐ์ บูรณ์เจริญ
[2562]
[2562]
“กลยุทธ์การเรียนรู้ภาษาอังกฤษของนักเรียนที่เป็นผู้พูดหลายภาษา: กรณีศึกษา นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ ๖ ที่เป็นผู้พูดภาษาเขมรสูง ลาวอีสานและกูย ณ โรงเรียนศรีณรงค์พิทยาลัย จังหวัดสุรินทร์”
BILINGUAL LEARNERS’ ENGLISH LEARNING STRATEGIES: A CASE STUDY OF GRADE 12 NORTHERN KHMER, LAO ISAN AND KUY SPEAKING STUDENTS AT SRINARONGPITTAYALAI SCHOOL IN SURIN PROVINCE
BILINGUAL LEARNERS’ ENGLISH LEARNING STRATEGIES: A CASE STUDY OF GRADE 12 NORTHERN KHMER, LAO ISAN AND KUY SPEAKING STUDENTS AT SRINARONGPITTAYALAI SCHOOL IN SURIN PROVINCE
5) นางสาวเบญจวรรณ แก่นจันทร์
[2564]
[2564]
“การปฏิสัมพันธ์ในห้องเรียนและการเรียนรู้ทางภาษา กรณีศึกษาบทสนทนาทางภาษาของห้องเรียนชั้นประถมศึกษาที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศในภาคตะวันออกเฉียงเหนือของประเทศไทย”
CLASSROOM INTERACTION AND LANGUAGE LEARNING: A CASE OF LANGUAGE – RELATED EPISODES IN AN ELEMENTARY EFL CLASSROOM IN NOETHEAST THAILAND
CLASSROOM INTERACTION AND LANGUAGE LEARNING: A CASE OF LANGUAGE – RELATED EPISODES IN AN ELEMENTARY EFL CLASSROOM IN NOETHEAST THAILAND
6) นางสาวศิริพร สมาน
[2563]
[2563]
บทเรียนที่มีองค์ประกอบของเกมสำหรับพัฒนาการสะกดคำภาษาอังกฤษของนักเรียนประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนบ้านกันโทรกประชาสวรรค์ จังหวัดศรีษะเกษ
GAMIFIED LESSONS FOR IMPROVING THIRD GRADE STUDENTS’ ENGLISH SPELLING AT BAN KANTROK PRACHASAN SCHOOL, SRISAKET PROVINCE
GAMIFIED LESSONS FOR IMPROVING THIRD GRADE STUDENTS’ ENGLISH SPELLING AT BAN KANTROK PRACHASAN SCHOOL, SRISAKET PROVINCE
ข้อมูล | เรื่อง |
---|---|
ปีงบ : 2565 แหล่งทุน : ภายนอกมหาวิทยาลัย สัดส่วน : 10% | Living with COVID-19 in Southeast Asia: Personal and Visual Experiences of Crisis, Control, and Community |
ปีงบ : 2559 แหล่งทุน : - สัดส่วน : 100% | การใช้ภาษาแม่ในการสอนภาษาอังกฤษแก่นักเรียนในชุมชนพหุภาษา |
ข้อมูล | เรื่อง |
---|---|
ปีงบ : 2560 สถานที่ : The International Academic Forum (IAFOR) วันที่นำเสนอ : 26-09-2559 | Basilio, M.J. & Wongrak, C. (2017). Foreign Language Anxiety: A Case of Thai EFL Learners at Ubon Ratchathani University (pp.585-598). Paper presented at the Asian Conference on Education & International Development: Educating for Change. [2560] |
ปีงบ : 2560 สถานที่ : The International Academic Forum (IAFOR) วันที่นำเสนอ : 09-10-2558 | Wongrak, C. (2017). The Role of L1 in the Instruction of L2: Perspectives of Thai EFL Teachers (pp.643-654). Paper presented at the Asian Conference on Education & International Development: Educating for Change. Nagoya: The International Academic Forum (IAFOR) [2560] |
ปีงบ : 2559 สถานที่ : โรงแรมยูเพลส มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี วันที่นำเสนอ : 11-05-2559 | Wongrak, C., et. al. (2016, 11 May). A C21st Century Approach to Learning English at Ban Phu, Mukdahan. Poster session presented at UBU Active Learning 21, U-Place Hotel, Ubon Ratchathani University, Thailand [2559] |
ปีงบ : 2559 สถานที่ : โรงแรมยูเพลส มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี วันที่นำเสนอ : 11-05-2559 | เฉลิมชัย วงศ์รักษ์ และคณะ. (2559, 11 พฤษภาคม). สิ่งที่รู้และเห็น สู่สิ่งที่อยากให้เป็น เน้นอาเซียน: ค่ายเยาวชนสำหรับผู้รับทุน ODOS ผ่านกระบวนการ Active Learning. Poster session presented at UBU Active Learning 21, U-Place Hotel, Ubon Ratchathani University, Thailand [2559] |
เรื่อง |
---|
[ปีงบ : 2563] Wintachai, M., Wongrak, C., & Ketkaew, O. (2020). Like gods and ghosts: Foreign English teachers’ personal accounts of challenges in the workplace in Thailand. Academic Journal of MBU: Lanna Campus, 9(1)77-86. , 01-06-2563 |
[ปีงบ : 2562] Pongsirijan, M., Wongrak, C., Kookiattikoon, S., & Puangsuk, O. (2019). When beautiful Thai smiles do not count: CLT for receiving compliments in English. REFLections, 26(1), 30-57. |
[ปีงบ : 2562] Pongsirijan, M., Wongrak, C., Kookiattikoon, S., & Puangsuk, O. (2019). When beautiful Thai smiles do not count: CLT for receiving compliments in English. REFLections, 26(1), 30-57. , REFLections , 01-06-2562 |
[ปีงบ : 2562] Quantity and Functions of Language Use in Classroom Speech of Thai EFL Lecturers |
[ปีงบ : 2562] Wongrak, C. (2018). Quantity and functions of language use in classroom speech of ThaiEFL lecturers. The Journal of Social Communication Innovation, 6(2), 80-93. |
[ปีงบ : 2562] Wonrak, C., Saengthong, R., & Simlee, A. (2019). Teach less, read more: Embedding implicit learning in explicit in-class instruction. Journal of Education, Faculty of Education, Srinakharinwirot University. 20(1), 184-202. |
[ปีงบ : 2562] Wonrak, C., Saengthong, R., & Simlee, A. (2019). Teach less, read more: Embedding implicit learning in explicit in-class instruction. Journal of Education, Faculty of Education, Srinakharinwirot University. 20(1), 184-202. , Journal of Education, Faculty of Education, Srinakharinwirot University , 01-06-2562 |
[ปีงบ : 2561] Wongrak, C. (2018). Quantity and functions of language use in classroom speech of ThaiEFL lecturers. The Journal of Social Communication Innovation, 6(2), 80-93. , The Journal of Social Communication Innovation , 01-06-2561 |
[ปีงบ : 2560] Basilio, M.J. & Wongrak, C. (2017). Foreign Language Anxiety: A Case of Thai EFL Learners at Ubon Ratchathani University (pp.585-598). Paper presented at the Asian Conference on Education & International Development: Educating for Change. |
[ปีงบ : 2560] Basilio, M.J. & Wongrak, C. (2017). Foreign Language Anxiety: A Case of Thai EFL Learners at Ubon Ratchathani University (pp.585-598). Paper presented at the Asian Conference on Education & International Development: Educating for Change. Nagoya: The International Academic Forum (IAFOR) , Kobe, Japan , 29-03-2560 |
[ปีงบ : 2560] Wongrak, C. (2017). The Role of L1 in the Instruction of L2: Perspectives of Thai EFL Teachers (pp.643-654). Paper presented at the Asian Conference on Education & International Development: Educating for Change. Nagoya: The International Academic Forum (IAFOR) |
[ปีงบ : 2560] Wongrak, C. (2017). The Role of L1 in the Instruction of L2: Perspectives of Thai EFL Teachers (pp.643-654). Paper presented at the Asian Conference on Education & International Development: Educating for Change. Nagoya: The International Academic Forum (IAFOR) , Kobe, Japan , 28-03-2560 |
[ปีงบ : 2559] Wongrak, C. (2016). A Vietnamese Glance at a Thai EFL Program in Ubon. MSSRC Newsletter, 3(5), 38-45 , MSSRC Newsletter , 01-06-2559 |
[ปีงบ : 2558] Wongrak, C. (Ed.). (2015). The Mekong Region and ASEAN in Transition: People and Transborder Issues. Proceedings from The Third MSSRC International Conference on the Mekong Region and ASEAN in Transition: People and Transborder Issues. Mekong Sub-region Social Research Center, UBU: Techno Printing. , Mekong Sub-region Social Research Center, UBU , 11-09-2558 |
[ปีงบ : 2557] Prince Damrong Rajanubhab. (2013). A conversation with robbers (M. Reeder & C. Wongrak, Trans.). Journal of the Siam Society, 101: 193-226 , Journal of the Siam Society , 01-11-2557 |