
ผศ.ดร.อรนุช ปวงสุข
Asst. Prof. Oranuch Puangsuk ,Ph.D
-
Orcid
- -
Scopus
-
ตำแหน่งทางวิชาการ:
ผู้ช่วยศาสตราจารย์
Assistant Professor
Assistant Professor
สังกัด:
ภาษาอังกฤษและการสื่อสาร
โทรศัพท์:
5402
email:
ห้องทำงาน:
ILC 105
Homepage:
ปริญญาเอก
2556
Doctor of Philosophy (English Language Teaching), University of Warwick, UK
ปริญญาโท
2549
Master of Arts (International Educational Development), Teachers College, Columbia University, U.S.A.
2544
การศึกษามหาบัณฑิต (ภาษาอังกฤษ), มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
ปริญญาตรี
2540
ศิลปศาสตรบัณฑิต (ภาษาอังกฤษ) , มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
ชื่อนักศึกษา
ชื่อเรื่อง IS/THESIS
1) นายสมศักดิ์ เรืองจรัส
การใช้ภาระงานเป็นฐานในการพัฒนาทักษะการพูดของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนบัวขาว
USING TASK-BASED LEARNING APPROACH TO IMPROVE GRADE 4 STUDENTS’ SPEAKING SKILL AT BUAKHAO SCHOOL
USING TASK-BASED LEARNING APPROACH TO IMPROVE GRADE 4 STUDENTS’ SPEAKING SKILL AT BUAKHAO SCHOOL
2) นางสาวแพรอาภรณ์ ปิยวัฒน์ธันยธร
[2564]
[2564]
การวิเคราะห์ความสอดคล้องของเนื้อหาในหนังสือเรียน New World 3 กับกลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ พ.ศ. 2551
THE COMPATIBILITY ANALYSIS OF THE SUBJECT MATTER IN NEW WORLD 3 WITH THE LEARNING AREA OF FOREIGN LANGUAGES B.E. 2551 (A.D. 2008)
THE COMPATIBILITY ANALYSIS OF THE SUBJECT MATTER IN NEW WORLD 3 WITH THE LEARNING AREA OF FOREIGN LANGUAGES B.E. 2551 (A.D. 2008)
3) นายสุริยศักดิ์ เติมวินิจกุล
การปฏิบัติวิจัยเชิงสำรวจ: การพัฒนากิจกรรมการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4
AN EXPLORATORY PRACTICE: DEVELOPMENT OF SPEAKING ACTIVITY OF GRADE 4 STUDENTS
AN EXPLORATORY PRACTICE: DEVELOPMENT OF SPEAKING ACTIVITY OF GRADE 4 STUDENTS
4) นางสาวMairenallen Joy Basilio
การวิเคราะห์กลยุทธ์การสื่อสารของอาจารย์ชาวต่างชาติในบริบทการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ
ในฐานะภาษาต่างประเทศในประเทศไทย
AN ANALYSIS OF INTERNATIONAL LECTURERS’ USE OF COMMUNICATION STRATEGIES IN THE THAI EFL CONTEXT
AN ANALYSIS OF INTERNATIONAL LECTURERS’ USE OF COMMUNICATION STRATEGIES IN THE THAI EFL CONTEXT
5) นายจุลพงษ์ ทองใบ
ความคิดเห็นของครูสอนภาษาอังกฤษที่มีต่อโครงการอบรมภายใต้โครงการคูปองเพื่อพัฒนาครู กรณีศึกษาโรงเรียนน้ำยืนวิทยา
THE EFL TEACHER’S PERSPECTIVE ON THE COUPON PROJECT: A CASE STUDY OF NAMYUENWITTAYA SCHOOL
THE EFL TEACHER’S PERSPECTIVE ON THE COUPON PROJECT: A CASE STUDY OF NAMYUENWITTAYA SCHOOL
6) นางสาวณัฏฐาพร ทาปศรี
[2563]
[2563]
การพัฒนาภาษาอังกฤษของนักเรียนนวดแผนไทย: กรณีศึกษาในวิทยาลัยสารพัดช่างอุบลราชธานี
IMPROVING ENGLISH OF THAI MASSAGE STUDENTS: A CASE STUDY OF UBON RATCHATHANI POLYTECHNIC COLLEGE
IMPROVING ENGLISH OF THAI MASSAGE STUDENTS: A CASE STUDY OF UBON RATCHATHANI POLYTECHNIC COLLEGE
7) นายธนาวุฒิ ภักดียา
[2563]
[2563]
การใช้การวิจัยเชิงปฏิบัติการแบบเน้นการสำรวจในการสอนภาษาอังกฤษสำหรับกลุ่มผู้เรียนที่มีความสามารถทางภาษาที่คละกัน
THE USE OF EXPLORATORY PRACTICE FOR TEACHING ENGLISH IN A MIXED LANGUAGE ABILITY GROUP
THE USE OF EXPLORATORY PRACTICE FOR TEACHING ENGLISH IN A MIXED LANGUAGE ABILITY GROUP
8) นางสาวกัลยาณี ศรีประทุมวงศ์
[2563]
[2563]
ความเชื่อของครูมัธยมที่มีต่อการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารในจังหวัดมุกดาหาร
SECONDARY SCHOOL TEACHERS’ BELIEFS TOWARD COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING IN MUKDAHAN PROVINCE
SECONDARY SCHOOL TEACHERS’ BELIEFS TOWARD COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING IN MUKDAHAN PROVINCE
9) นางสาวรัตนาภรณ์ หน่อแก้ว
[2563]
[2563]
เรื่อง “การประยุกต์ใช้การเรียนรู้แบบผสมผสานเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6”
ADAPTATION OF BLENED LEARNING TO IMPROVE READING SKILLS OF GRADE SIX STUDENTS
ADAPTATION OF BLENED LEARNING TO IMPROVE READING SKILLS OF GRADE SIX STUDENTS
ข้อมูล | เรื่อง |
---|
ข้อมูล | เรื่อง |
---|---|
ปีงบ : 2561 สถานที่ : Surin Rajabhat University วันที่นำเสนอ : 2561 | TELL Implementation in English Language Teaching and Learning [2561] |
ปีงบ : 2560 สถานที่ : วันที่นำเสนอ : 2560 | Exploratory Practice: A Case Study of Communication Arts Students at UBU [2560] |
ปีงบ : 2559 สถานที่ : Kobe Arts Center, Japan วันที่นำเสนอ : 2559 | Adaptation of International Students: A Case Study of Ubon Ratchathani University [2559] |
ปีงบ : 2559 สถานที่ : Thailand TESOL, Khon Kaen, Thailand วันที่นำเสนอ : 2559 | Maximizing English Fluency, Maximizing Communication Opportunities [2559] |
ปีงบ : 2558 สถานที่ : Mahasarakham University, Thailand วันที่นำเสนอ : 2558 | Exploratory Practice [2558] |
ปีงบ : 2554 สถานที่ : Warwick International Postgraduate Conference, Coventry, United Kingdom วันที่นำเสนอ : 2554 | I am not an English teacher. How can I teach English? [2554] |
ปีงบ : 2552 สถานที่ : Warwick International Postgraduate Conference, Coventry, United Kingdom วันที่นำเสนอ : 2552 | Professional development: Experiences of English teachers at primary level in Thailand [2552] |
ปีงบ : 2551 สถานที่ : Thailand TESOL, Khon Kaen, Thailand วันที่นำเสนอ : | English Camp: Episode Two [2551] |
ปีงบ : 2550 สถานที่ : Post-Thailand TESOL, Ubon Ratchathani วันที่นำเสนอ : 2550 | Multimedia in EFL [2550] |
ปีงบ : 2544 สถานที่ : Thailand TESOL, Bangkok, Thailand วันที่นำเสนอ : 2544 | Are UBU students critical thinkers? [2544] |
ปีงบ : 2544 สถานที่ : Thailand TESOL, Bangkok, Thailand วันที่นำเสนอ : 2544 | Designing and settling a self-access learning center [2544] |
ปีงบ : 2543 สถานที่ : Thailand TESOL, Khon Kaen, Thailand วันที่นำเสนอ : 2543 | Why didn’t Somchai come to class?: Promoting critical thinking with Thai university students [2543] |
เรื่อง |
---|
[ปีงบ : 2562] When beautiful Thai smiles do not count: CLT for Receiving compliments in English |
[ปีงบ : 2562] When Beautiful Thai Smiles Do Not Count: CLT for Receiving Compliments in English , rEFLections, v26 n1 p30-57 , Jan-Jun 2019 |
[ปีงบ : 2561] TELL Implementation in English Language Teaching and Learning , Journal of Humanities and Social Sciences Surin Rajabhat University , 20(2) , 2018 |
[ปีงบ : 2560] Exploratory Practice: A Case Study of Communication Arts Students at UBU , The Asian Conference on Education & International Development Official Conference Proceedings 2017 , 2017 |
[ปีงบ : 2559] Adaptation of International Students: A Case Study of Ubon Ratchathani University , The Asian Conference on Asian Studies Official Conference Proceedings 2016 , 2016 |