
ผศ.ดร.วชิราภรณ์ กิจพูนผล
Asst. Prof. Wachiraporn Kijpoonphol ,Ph.D
-
Orcid
- -
Scopus
-
ตำแหน่ง:
ประธานหลักสูตรศิลปศาสตรมหาบัณฑิตสาขาวิชาการสอนภาษาอังกฤษ และประธานหลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาอังกฤษเพื่อธุรกิจในยุคดิจิทัล (หลักสูตรภาษาอังกฤษ)
ตำแหน่งทางวิชาการ:
ผู้ช่วยศาสตราจารย์
Assistant Professor
Assistant Professor
สังกัด:
ภาษาอังกฤษเพื่อธุรกิจในยุคดิจิทัล
โทรศัพท์:
3765
email:
ห้องทำงาน:
LA 101/2
Homepage:
ปริญญาเอก
2554
ศิลปศาสตรดุษฎีบัณฑิต (ภาษาอังกฤษศึกษา), มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี
ปริญญาโท
2554
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (การเงินและการธนาคาร), มหาวิทยาลัยรามคำแหง
2549
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ภาษาอังกฤษ), มหาวิทยาลัยนเรศวร
2546
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ภาษาและการสื่อสาร), สถาบันพัฒนบริหารศาสตร์
ปริญญาตรี
2536
ศิลปบัณฑิต (การออกแบบตกแต่งภายใน), มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
ชื่อนักศึกษา
ชื่อเรื่อง IS/THESIS
1) นางสาวภัสสรา เหรียญทอง
การใช้สื่อสภาพจริงในการสอนการอ่านภาษาอังกฤษระดับมัธยมศึกษาตอนต้น
THE USE OF AUTHENTIC MATERIALS TO TEACH ENGLISH READING AT THE LOWER SECONDARY SCHOOL LEVEL
THE USE OF AUTHENTIC MATERIALS TO TEACH ENGLISH READING AT THE LOWER SECONDARY SCHOOL LEVEL
2) นางสาวธันยพร สะสมผลสวัสดิ์
[2564]
[2564]
การวิเคราะห์เนื้อหาทางวัฒนธรรมในแบบเรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ กรณีศึกษา “Access 3” และ “New World 3”
AN ANALYSIS OF CULTURAL CONTENT REPRESENTED IN EFL TEXTBOOKS: A CASE STUDY OF “ACCESS 3” AND “NEW WORLD 3”)
AN ANALYSIS OF CULTURAL CONTENT REPRESENTED IN EFL TEXTBOOKS: A CASE STUDY OF “ACCESS 3” AND “NEW WORLD 3”)
3) นางสาว นภาจรี ธรรมวิเศษ
การใช้วิธีการสอนแบบเน้นศัพท์เพื่อพัฒนาทักษะการพูดของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5
USING LEXICAL APPROACH TO IMPROVE GRADE 5 STUDENTS’ SPEAKING SKILL
USING LEXICAL APPROACH TO IMPROVE GRADE 5 STUDENTS’ SPEAKING SKILL
4) นางสาว ณัฐธิณินทร์ ผมพันธ์
กลวิธีในการสื่อสารที่ใช้โดยครูเจ้าของภาษาในการสอนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ
COMMUNICATION STRATEGIES USED BY NATIVE ENGLISH TEACHERS IN TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE
COMMUNICATION STRATEGIES USED BY NATIVE ENGLISH TEACHERS IN TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE
5) นางสาวรัชดามาศ ไชยทิพย์
การประเมินหนังสือเรียนอิเล็กทรอนิกส์: กรณีศึกษาหนังสือเรียนภาษาอังกฤษ NNK
AN EVALUATION OF THE PORTABLE ELETRONIC TEXTBOOK: A CASE STUDY OF NNK'S ENGLISH BOOK
AN EVALUATION OF THE PORTABLE ELETRONIC TEXTBOOK: A CASE STUDY OF NNK'S ENGLISH BOOK
6) นายณัฐธีร์ วาศวิชัยรุจน์
การสอนคำปรากฏร่วมกับทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6
COLLOCATION INSTRUCTION WITH GRADE 6 STUDENTS’ SPEAKING SKILL
COLLOCATION INSTRUCTION WITH GRADE 6 STUDENTS’ SPEAKING SKILL
7) นางสาวพันนิดา พิมสอน
[2564]
[2564]
ผลของการใช้การเรียนรู้แบบผสมผสานต่อการเรียนรู้คำกริยาวลีของผู้เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
EFFECT OF BLENDED LEARNING ON PHRASAL VERBS ACQUISTION OF EFL LEARNERS
EFFECT OF BLENDED LEARNING ON PHRASAL VERBS ACQUISTION OF EFL LEARNERS
8) นางสาวสุคนธ์ทิพย์ ยงคง
[2561]
[2561]
การใช้แผนภูมิอรรถศาสตร์เพื่อส่งเสริมการเรียนรู้คำศัพท์สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3
USING SEMANTIC MAPPING TO PROMOTE ENGLISH VOCABULARY FOR GRADE 9 STUDENTS
USING SEMANTIC MAPPING TO PROMOTE ENGLISH VOCABULARY FOR GRADE 9 STUDENTS
9) นางสาวทรรศิกา อ่างแก้ว
[2561]
[2561]
การวิเคราะห์แบบเรียนภาษาอังกฤษสมายล์ 6
AN ANALYSIS OF THE ENGLISH TEXTBOOK: SMILE 6
AN ANALYSIS OF THE ENGLISH TEXTBOOK: SMILE 6
10) นายทรงวุฒิ ภัทรไชยกร
[2560]
[2560]
การวิเคราะห์เชิงวิพากษ์ของภาพแทนการสื่อสารข้ามวัฒนธรรมที่พบในแบบเรียนภาษาอังกฤษ
A CRITICAL ANALYSIS OF INTERCULTURAL REPRESENTATION FOUND IN EFL TEXTBOOKS
A CRITICAL ANALYSIS OF INTERCULTURAL REPRESENTATION FOUND IN EFL TEXTBOOKS
11) นางสาวรมิตา จิรกิจอนันต์
การใช้การเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐานเพื่อเพิ่มความรู้ เรื่อง “กาล” ในชั้นเรียนภาษาอังกฤษ
USING PROBLEM-BASED LEARNING TO ENHANCE TENSES IN THE EFL CLASSROOM
USING PROBLEM-BASED LEARNING TO ENHANCE TENSES IN THE EFL CLASSROOM
12) นางสาวปราชญ์ปรีดา เขียนวงศ์
[2561]
[2561]
ประสิทธิภาพการจัดการเรียนการสอนที่เน้นการปฏิบัติภาระงาน เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนโขงเจียมวิทยาคม
THE EFFECTIVENESS OF USING TASK-BASED LEARNING TO FACILITATE GRADE 10 STUDENTS' ENGLISH SPEAKING ABILITY AT KHONGCHAIM WITTAYAKOM SCHOOL
THE EFFECTIVENESS OF USING TASK-BASED LEARNING TO FACILITATE GRADE 10 STUDENTS' ENGLISH SPEAKING ABILITY AT KHONGCHAIM WITTAYAKOM SCHOOL
13) นางสาวพรพิมล ตังสกุล
[2560]
[2560]
การเปรียบเทียบบทอ่านในหนังสือทีมอัพอินอิงลิช 1-3 และข้อสอบโอเน็ตวิชาภาษาอังกฤษระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3
ITHE COMPARISON OF READING TEXTS IN TEAM UP IN ENGLISH 1-3 AND GRADE 9 ENGLISH O-NET EXAMINATION
ITHE COMPARISON OF READING TEXTS IN TEAM UP IN ENGLISH 1-3 AND GRADE 9 ENGLISH O-NET EXAMINATION
14) นางสาวศศินันท์ โต๊ะชาลีศรีทิน
[2561]
[2561]
การพัฒนาสื่อรายวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร: กรณีศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏสกลนคร
MATERIAL DEVELOPMENT OF ENGLISH FOR COMMUNICATION COURSE: A CASE STUDY AT SAKON NAKHON RAJABHAT UNIVERSITY
MATERIAL DEVELOPMENT OF ENGLISH FOR COMMUNICATION COURSE: A CASE STUDY AT SAKON NAKHON RAJABHAT UNIVERSITY
15) นางสาวสกุณา ยวงทอง
[2559]
[2559]
การเปรียบเทีบการสอนแบบ MIA และการสอนเเบบดั้งเดิมในการอ่านเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนปทุมมาศวิทยา
THE COMPARISON OF USING MURDOCH INTEGRATED APPROACH (MIA) AND NORMAL APPROACH (NA) IN READING COMPREHENSION FOR GRADE 8 STUDENTS IN PATUMMASWITTAYA SCHOOL
THE COMPARISON OF USING MURDOCH INTEGRATED APPROACH (MIA) AND NORMAL APPROACH (NA) IN READING COMPREHENSION FOR GRADE 8 STUDENTS IN PATUMMASWITTAYA SCHOOL
16) นางสาวสมหมาย พูนทา
[2559]
[2559]
การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านภาษาอังกฤาเพื่อความเข่้าใจ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนกันทรารมณ์ โดยใช้วิธีการสอนแบบ SQ4R และ Applied SQ4R
THECOMPARISON OF USING SQ4R AND APPLIED SQ4R TO PROMOTE ENGLISH READING COMPREHENSION OF GRADE 9 STUDENTS AT KANTHARAROM SCHOOL
THECOMPARISON OF USING SQ4R AND APPLIED SQ4R TO PROMOTE ENGLISH READING COMPREHENSION OF GRADE 9 STUDENTS AT KANTHARAROM SCHOOL
ข้อมูล | เรื่อง |
---|---|
ปีงบ : 2568 แหล่งทุน : รายได้คณะ สัดส่วน : 75% | การสำรวจปัญหาในการอ่านและการฟัง กลวิธีในการอ่านและการฟัง และเครื่องมือ ในการเรียนภาษาอังกฤษ : กรณีศึกษา นักศึกษาในวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการเตรียมตัวเข้าสู่อาชีพ |
ปีงบ : 2567 แหล่งทุน : รายได้คณะ สัดส่วน : 100% | สภาพ ปัญหา และแนวทางการส่งเสริมการใช้การบริการอินเทอร์เน็ตเพื่อการจัดการเรียนรู้ภาษาอังกฤษในโรงเรียนขยายโอกาสทางการศึกษา จังหวัดอุบลราชธานี |
ข้อมูล | เรื่อง |
---|---|
ปีงบ : 2567 สถานที่ : มรภ.เชียงใหม่ วันที่นำเสนอ : 2024-07-04 | Teaching English Reading Comprehension with Fable Videos [2567] |
ปีงบ : 2565 สถานที่ : Pullman วันที่นำเสนอ : 2565-09-09 | University Students’ Perceptions of and Problems in Online English Language Learning during COVID-19 [2565] |
ปีงบ : 2565 สถานที่ : มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลสุรินทร์ วันที่นำเสนอ : 2564-09-16 | การเปรียบเทียบการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษในบริบทและการเรียนรู้คำศัพท์ ผ่านบัตรคำที่มีต่อการจดจำคำศัพท์ [2565] |
ปีงบ : 2565 สถานที่ : มหามกุฏราชวิทยาลัย วันที่นำเสนอ : 2564-08-20 | ความสอดคล้องกันระหว่างข้อสอบโอเน็ตวิชาภาษาอังกฤษชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 กับแผนผังข้อสอบ [2565] |
ปีงบ : 2564 สถานที่ : Faculty of Humanities, Naresuan University (Online) วันที่นำเสนอ : 2564-07-16 | The Effect of Using Word Wall Media in Improving Grade 8 Students’ Lexical Knowledge [2564] |
ปีงบ : 2563 สถานที่ : Khon Kaen University วันที่นำเสนอ : 2562-11-11 | An Analysis of Gender Representation in Thai Primary School Health and Physical Education Textbooks [2563] |
ปีงบ : 2563 สถานที่ : มรภ.อุดรธานี วันที่นำเสนอ : 2563-02-02 | Teaching English Collocations to Enhance Students' Speaking Ability [2563] |
ปีงบ : 2563 สถานที่ : มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒประสานมิตร วันที่นำเสนอ : 2562-10-25 | Using Songs with Gestures to Enhance English Vocabulary Learning in Grade 4 Students [2563] |
ปีงบ : 2562 สถานที่ : มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วันที่นำเสนอ : 2562-05-02 | Home Language Choice in Multi-Ethnic Families: A Case of Huay Salao Village, Burirum [2562] |
ปีงบ : 2562 สถานที่ : Quality, Equality and Diversity in the Liberal Arts, STOU. วันที่นำเสนอ : Feb 11, 2019 | Pimsorn, P. & Kijpoonphol, W. (2019). The Effects of Blended Learning Class and Traditional Class on EFL Learners’ Phrasal Verb Learning [2562] |
ปีงบ : 2562 สถานที่ : มหาวิทยาลัยราชธานี วันที่นำเสนอ : 2562-05-31 | The Effects of Practicing the Past Simple Tense through Storytelling and Grammar Practice Techniques [2562] |
ปีงบ : 2561 สถานที่ : The Liberal Arts and Management Sciences National and International Conference and Exhibition, Wang Tai Hotel, Surat Thani วันที่นำเสนอ : May 23-26, 2018 | An Analysis of Needs of Front Office Staff’s English Communication Skills [2561] |
ปีงบ : 2561 สถานที่ : The Liberal Arts and Management Sciences National and International Conference and Exhibition, Wang Tai Hotel, Surat Thani วันที่นำเสนอ : May 23-26, 2018 | Vocabulary Learning Strategies Employed by Vietnamese Majored Undergraduate Students in Thailand [2561] |
ปีงบ : 2559 สถานที่ : International Conference on English Language Studies (ICELS) วันที่นำเสนอ : 30-08-2559 | The comparison of Using SQ4R and Applied SQ4R to promote English reading comprehension of grade 9 students [2559] |
เรื่อง |
---|
[ปีงบ : 2567] Gender Representations: A Case of Semiotic Analysis of Gender Bias in EFL Textbooks , 2024-06-04 |
[ปีงบ : 2565] Needs of Front Office Staff's English Communication Skills |
[ปีงบ : 2565] คำปรากฏร่วมในคลังข้อมูลภาษาตัวอย่างในบทความวิจัยด้านการท่องเที่ยว |
[ปีงบ : 2564] A Comparison of English Reading Texts in Textbooks and Grade 9 National Exams |
[ปีงบ : 2564] Needs of Front Office Staff’s English Communication Skills |
[ปีงบ : 2564] Needs of Front Office Staff’s English Communication Skills , Journal of Thai Hospitality & Tourism (January - June 2021), TCI Tier 2 , Vol. 16 No. 1, pp.92-105 |
[ปีงบ : 2563] A Comparison of English Texts in Textbooks and Grade 9 National Exams , Vol. 1 (2), pp.49-58 |
[ปีงบ : 2562] A Comparison between Traditional and Gamified Teaching Methods for Phrasal Verb: A Case of Grade 10 Students , TESOL International Journal: Teaching English to Speakers of Other Languages , December, 2018 |
[ปีงบ : 2562] An Evaluation Checklist for Evaluating a Portable Electronic Textbook |
[ปีงบ : 2562] Communication Strategies Used by Non-Thai Teachers in Teaching English as a Foreign Language |
[ปีงบ : 2562] Comparing Task-based Language Teaching and Traditional Instruction on Vocabulary Learning Development of Grade 9 Students , วารสารศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี ปีที่ 14 เล่มที่ 2 , กุมภาพันธ์ 2561 |
[ปีงบ : 2562] University Students' Attitudes toward English Discoveries Online Learning |
[ปีงบ : 2561] A Survey of Grade 9 Students’ Use of Reading Strategies |
[ปีงบ : 2561] An Investigation into Intercultural Knoeledge in University English Textbooks |
[ปีงบ : 2561] Communication Problems between Front Office Staff and Non-Thai Guests |
[ปีงบ : 2561] Evaluation of English Textbook “Smile 6” in Content and Design |
[ปีงบ : 2561] Kijpoonphol, W. & Anupan, J. (2018). University Students’ Attitudes toward English Discoveries Online Learning , Proceedings of the 11st International Conference of HUSOC Network on “Embodying World’s New Conditions and Values”, Imperial Mae Ping Hotel, Chiang Mai. , July 25-26, 2018 |
[ปีงบ : 2561] The Effect of Explicit Instruction on Acquisition of Noun Phrases |
[ปีงบ : 2561] Thepsura, S., Kijpoonphol, W., Kookiattikoon, S. & Wuttipornpong, T. (2018). A Survey of Phonetic Characteristics of Hard-to-Spell English Words for Secondary School Students in Southern Esan , Proceedings of the Liberal Arts and Management Sciences National and International Conference and Exhibition, Wang Tai Hotel, Surat Thani. , May 23-26, 2018 |
[ปีงบ : 2561] What do soft skills mean to university students? |
[ปีงบ : 2561] การสำรวจลักษณะทางสัทศาสตร์ของคำภาษาอังกฤษที่ยากต่อการสะกดสำหรับนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลายในเขตอีสานใต้ |
[ปีงบ : 2560] AN INVESTIGATION OF CULTURAL AND GENDER REPRESENTATION FROM AN INTERCULTURAL PERSPECTIVE IN EFL TEXTBOOKS |
[ปีงบ : 2560] Comparison of Apologizing Strategies Used by Thai and Chinese EFL Learners , Proceedings of The 10th International Conference of HUSOC Network on “Dynamic of Humanities and Social Sciences in Cross-Border Societies”. Chiang Rai Rajabhat University , February 2-3, 2017 |
[ปีงบ : 2560] Comparison of Apologizing Strategies Used by Thai and Chinese EFL Learners. |
[ปีงบ : 2560] The Comparison of Using Murdoch Integrated Approach (MIA) and Normal (NA) Approach in Reading Comprehension for Grade 8 Students. |
[ปีงบ : 2560] The comparison of using SQ4R and Applied SQ4R to promote English reading comprehension of grade 9 students |
[ปีงบ : 2559] The comparison of Using SQ4R and Applied SQ4R to promote English reading comprehension of grade 9 students , Proceedings of the International Conference on English Language Studies (ICELS) , August 30, 2016 |